. Pe limba acestui timp nădejdea este tot mai mică,
de ea trebuia să ai grijă că de un talisman,
să-i dăruiești conduri aurii...

sâmbătă, 11 iulie 2015

izvorul ce aprinde neruşinat felinare


 cu riduri şi privirea caldă
 bunica
 îmi taie gândurile, parcă
 amintindu-mi să mă înfrupt cu nesaţ
 din tot ce făcea şi spunea
 am uitat zilele senine
 în care sorbeam din cuvinte înţelepte
 acum
 nu ştiu unde să le caut
 praful le-a sculptat
 
 mi-e dor 
 de inocenţa rămasă lângă salcâm
 nu ştiu să mă găsesc printre flori
 
 chipul de pe piatra de mormânt
 nu mai păstrează albul căldurii
 zâmbeşte blând, ca un şaman care şi-a încheiat 
 destinul pe pământ
 s-ar putea să-mi ucidă
 izvorul ce aprinde neruşinat felinare
 
 mă ridic 
 să ating liniştea desăvârşită a conştiintei
 ochii largi ai odăilor neprihănite judecă
 
 -bunico, toate crengile s-au prăbuşit
 nu mai ştiu sădi pomi
 
 peste reveria ultimei opriri
 patima se face frunză
 cea mai albă margine de lume
 se clădeşte
 sub acelaşi salcâm

***

publicată în Revista Sfera Online din 15 noi 2011
publicate în Revista Fereastra nr 2(66) martie 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu